5 odgovora Najnoviji odgovor dana 06.09.2016. 09.30 napisao/la je miodrag

    Pregrevanje i lagovanje

      Coolpad Porto S, ne radi dobro...  Prilikom telefoniranja, već posle nekoliko minuta razgovora telefon se izuzetno greje, kako površina ekrana, blizu uha, tako i poleđina uređaja, naročito u gornjoj polovini, kod kamere. Temperatura ide i preko 50 stepeni Celzijusa (mereno digitalnim multimetrom) tako da je telefoniranje vrlo neprijatno.Kapacitet baterije brzo pada sa 100% na 25% i to za manje od 12 sati u Standby režimu. Uređaj koristim najviše za Viber (50%), SMS (30%) i telefoniranje (20%). Napominjem da se na telefonu ne pokreću nikakve grafički zahtevne aplikacije niti igrice. Uređaj radi sporo i često "laguje", ne odaziva se touch, a koči čak i prilikom slanja SMS-ova. Telefon se neobično greje i prilikom punjenja.

       

      Coolpad sam dobio umesto Alcatel Idol 2 Mini jer nije mogao da se popravi. Neverovatno, ali Alcatel je radio znatno brže, iako (nominalno) ima slabije hardverske karakteristike od Coolpad-a. Alcatel  nije "lagovao", niti se grejao, čak ni pri dužem telefoniranju, a i baterija mu je trajala dosta duže. Nisam imao prilike da koristim neki drugi primerak Coolpad-a, pa ne znam da li je u pitanju kvar na samo ovom komadu, ili je model Porto S – generalno problematičan?

      Uređaj sam danas predao na servis u Telenor...

        • 1. Re: Pregrevanje i lagovanje
          mdamnjanovic

          Što se tiče lagovanja - tako je kako je. Previše stvari utiče na to i tu nema spasa. Može da zavisi od samog softvera, procesora, manjka RAM memorije...

          A što se tiče pregrevanja, nije baš normalno da se toliko pregreva i da se toliko brzo troši baterija.

          1 od 2 smatraju da je ovo korisno
          • 2. Re: Pregrevanje i lagovanje
            miodrag

            Ćao,

             

            Po tvom opisu bih rekao da nešto opterećuje procesor, pa se zato više greje i troši bateriju. Razlog ovome može da bude neka aplikacija koja radi u pozadini, a najčešće se dešava kada postoji neki problem u komunikaciji telefona sa serverima za neku od aplikacija ili servisa koje koristiš. Onda telefon stalno pokušava kontakt sa serverom i to non stop ponavlja, što troši procesorsku snagu, pa se zato više greje, i logično, troši više baterije. Lagovanje takođe može da bude posledica ovoga, jer je procesor telefona preopterećen, pa se i ostale komande koje mu zadaješ sporije obavljaju.

             

            Meni su se dešavale slične situacije, i to sa raznim telefonima i operativnim sistemima (HTC One M8, Huawei P6, Nokia Lumia 925, iPhone 6...), i ako je ovo razlog problemu - jedno moguće rešenje je da probaš aplikaciju po aplikaciju da reinstaliraš i ponovo podesiš, a drugo i brže rešenje ti je da uradiš factory reset i da ponovo setuješ telefon.

             

            Ovo se najčešće dešava prilikom prvog setovanja telefona, jer tada instaliraš više aplikacija u kratkom periodu pa je veća verovatnoća da dođe do nekog "sukoba", ali može da se desi i kasnije, sa nekim servisom koji si odavno instalirao.

             

            Naravno, nije isključena mogućnost da je i sam telefon defektan i da je to uzrok problemu na koji se žališ. Rekao bih da je verovatnoća mala, ali da ipak prepustimo ovlašćenom servisu da ovo proveri i reši, pošto vidim da si već predao telefon na servis.

            • 3. Re: Pregrevanje i lagovanje

              @miodrag

               

              Nikakve posebne aplikacije ne rade u pozadini. Jedine aplikacije koje sam instalirao su Viber i Google prevodilac, i bukvalno ništa drugo.

              Ne razumem baš šta znači "...telefon stalno pokušava kontakt sa serverom ...", odnosno: "...Onda telefon stalno pokušava kontakt sa serverom i to non stop ponavlja, što troši procesorsku snagu..."

              Neki problem očigledno postoji, samo je pitanje šta je uzrok,,,

              I da, radio sam Factory reset.

              I posle njega - isto.

              • 4. Re: Pregrevanje i lagovanje
                zlatkoovcina

                A sta ti guta bateriju, da li si gledao?

                Kakva je situaciuja u Battery usage, sta ti tamo stoji kao najveći potrošač?

                • 5. Re: Pregrevanje i lagovanje
                  miodrag

                  Većina aplikacija i servisa koje koriste pametni telefoni vrše razmenu informacija sa određenim serverima - i Google translate, i Viber, pa i preinstalirana vremenska prognoza i Gmail nalog koji instaliraš prilikom setovanja telefona.

                   

                  Konkretno ja kada sam imao ovakvu situaciju problem su mi pravili Google nalog ili mejl nalog, i to sam rešio reinstalacijom.

                   

                  Da probam na banalnom primeru da objasnim kako dolazi do ovoga:

                   

                  Telefonski imenik ti je sinhronizovan sa Google nalogom i svaki novi kontakt ti čuvaš na Gmail nalogu. U praksi se to prvo sačuva u privremeno memoriji telefona, i onda telefon treba da uspostavi vezu sa Google serverom i da mu pošalje informaciju koja izgleda otprilike "Ej, imam jedan novi kontakt, evo ti ime i broj, i sačuvaj to tamo." U idealnim uslovima, Google server to prihvati, sačuva po dobijenim instrukcijama kontakt na serveru, i pošalje povratnu informaciju "Ok, sačuvano.". Telefon dobije info sa je sačuvano i tu akciju označi kao uspešno realizovanu.

                   

                  E sad, ako Google server npr sačuva kontakt, ali ne javi telefonu da je to uradio (zbog neke greške), telefon će ponovo poslati informaciju da treba da se obavi akcija. Google server ignoriše taj zahtev jer ga je već odradio, o telefon ponovo mora da pita, jer ima neizvršeni zadatak... I onda će više puta bespotrebno da pokušava, i pokušava, i pokušava... I tako sve dok korisnik telefona ne primeti da se telefon greje (a greje se zato što je procesor opterećen, pa samim tim i troši više baterije), a da on ništa ne radi... I eto nas ovde gde smo sad

                   

                  Malo sam karikirao, ali se nadam da sam objasnio ovaj deo "telefon pokušava kontakt sa serverom".

                   

                  Ovo se inače dešava svakodnevno, samo što se uglavnom ne primeti, jer se telefon i serveri koji podržavaju korisničke aplikacije uglavnom brzo "dogovore" oko nesporazuma. Nekada im, na žalost,  treba pomoć.

                   

                  Inače, smanjenje ovih problema je jedan od osnovnih razloga zašto malo-malo pa aplikacije i sami telefoni objavljuju i nude updateove - tim updateovima se ispravljaju greške koje su uočene i prijavljene.

                   

                  Pozdrav,

                  Miodrag

                   

                  P.S. Obavezno javi šta kaže servis i kako ti se telefon bude ponašao kada ga budeš preuzeo.

                  1 od 1 smatraju da je ovo korisno