1 2 Prethodno Sledeće 16 odgovora Najnoviji odgovor dana 11.09.2017. 02.07 napisao/la je gagi

    Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)

    gagi

      Huawei P8 lite.

       

      Odjednom nepodnošljivo spor. Često se mnoge aplikacije "ne odazivaju", a ukoliko se "odazovu" (uglavnom posle par pokušaja), veoma su spore i nije isključeno da će opet zakočiti ili se ugasiti. Telefon se često i gasi (sistem ili sistemske aplikacije se ne odazivaju), a ponekad kad je zaključan, nije ga moguće otključati (ne odaziva se), ukoliko se ne restartuje dugim pritiskom na dugme za otključavanje. U početku su samo neke aplikacije "kočile", što vodi do zaključka da se stanje progresivno pogoršava. Pretpostavljam da će biti sve gore. Upravo, dok ovo pišem, ne mogu da uđem u Podešavanja, telefon jednostavno ne reaguje pritiskom na ikonicu, niti pokretanje iz navigation bara. Bizarno. Danas, pre par sati, nisam mogao da otvorim Wunderlist sve dok nisam restart-ovao telefon. Ali, sada ni posle restart-ovanja, Podešavanja i dalje ne mogu da se otvore.

       

      Nisam probao da restore-ujem telefon, ne verujem da je problem do toga. Memorija nije skroz popunjena, nije prepunjen aplikacijama (takođe, skoro svim zahtevnim aplikacijama sam onemogućio rad u pozadini), redovno ga čistim od cache junk-a, redovno brišem nepotrebne stvari... Redovno ažuriram sistem, kao i aplikacije.

       

      Sve je to teško namerno izazvati kako bi se ustanovio "kvar", ali istina je da telefon polako postaje neupotrebljiv.

       

      Jednom rečju - umire (koliko god to zvučalo apstraktno za običan uređaj).

       

      Pre (otprilike) 5 meseci, ispao mi je iz džepa, staklo je napuklo na gornjem desnom ćošku, a sam telefon je nastavio da radi normalno (i nije padao od tada). Sve do pre (otprilike) 2 nedelje, kada se sve što sam gore napisao počelo dešavati. Nisam pokušavao da zamenim staklo (ni u Telenoru, niti u bilo kom drugom servisu). Naravno, svestan sam da mi korisnički servis ne bi olako verovao na reč - isto bih i ja postupio. Da li je moguće da je hardver jednostavno dotrajao?


      Kupljen je u decembru 2015., što znači da mu garantni rok nije istekao.

       

      Moja pitanja su:

       

      1. Da li mi je validna garancija?

      2. Ukoliko jeste, da li imam osnova za popravku/zamenu?

      3. Ukoliko nije, šta mi je činiti u mojoj situaciji?

       

      Hvala unapred na odgovorima. Slobodno mi se obratite za više informacija.

        • 1. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
          hakunamatata

          Ćao Vladimire,

          Ono što bih ja prvo probao je svakako HARD RESET jer baš liči na softverski problem.

          Samo fizičko oštećenje uređaja garancija ne popravlja. Ako ga ipak pošalješ na servis i ustanovi se da je problem softverski (Npr. treba ponovo "instalirati" sistem), verujem da će servis to rešiti bez obzira što telefon ima oštećenje. Ako je ipak hardverski problem, a telefon je oštećen, garancija neće važiti. Svakako je savet da ga nosiš u poslovnicu za svako servisiranje, bez obzira na to da li garancija pokriva ili ne...

          • 2. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
            gagi

            Hvala na brzom odgovoru, Gorane!

             

            Kako misliš da liči na softverski problem? Video sam da mi Google Play servisi troše dosta baterije (što je prilično neuobičajeno i dosta više od Fejsbuka koji je na lošem glasu zbog abnormalne potrošnje baterije), ali ne znam šta bi hard reset tačno rešio, kada bih telefon ponovo napunio aplikacijama koje već imam i multimedijalnim sadržajima, a o kontaktima i ostalim sitnicama da ne govorim. Takođe, ažurirao bih sistem. Bez svega toga je upotrebljiv kao i kamen. Doduše, još malo će i biti upotrebljiv kao kamen.

             

            Ironija je što i dalje ne mogu da uđem u Podešavanja, kamoli da izvršim reset. (mogao bih u Recovery mod-u)

             

            Znači, ako je npr. procesor dotrajao ili šta već, garancija ne važi zbog tog pada? Za popravku ekrana znam da bih mogao da platim negde oko 100 €, to sam proverio u Telenoru.

             

            U svakom slučaju, mislim da bih znao da flash-ujem sistem, pogotovo da izvršim hard reset, pošto sam to radio već na nekom drugom telefonu pre nego što sam kupio ovaj (a ujedno je to i razlog zašto sam kupio P8 lite, haha).

             

            Čisto me je zanimalo da li mi važi garancija u ovom specifičnom slučaju, ukoliko je reč o hardverskom problemu.

            • 3. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
              hakunamatata

              Najlakši način da objasnim je da prilikom svake instalacije aplikacije, igrice, telefon se puni raznim informacijama koje ostaju u njemu i kada obrišeš app. Registri, keš itd. Moguće je i da ti je neke aplikacije u pozadini rade stvari koje čine da ti telefon pobrljavi. Ja sam imao problem sa HTC-om, jer je kada god pređe sa 3G na eEdge postajao neupotrebljiv. Iz nekog razloga mu se dešavalo baš to što se tebi dešava. Sam otvara aplikacije, zatvara, skroluje (kao da neko drugi koristi telefon) , a hard reset je bio jedino rešenje.

              Ako ti ipak ne reši problem, odnesi ga u poslovnicu, jer i ako budeš plaćao popravku, nećeš izgubiti garanciju

              1 od 1 smatraju da je ovo korisno
              • 4. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                maxi

                Vladimire, u svakom slučaju je najlakše da prvo pokušaš da resetuješ telefon na fabrička podešavanja pa ćeš videti da li pomaže, ako to ne pomogne onda idi u servis. Predpostavljam da ti u servisu pronađu bilo koji uzrok kvara hardvera oni će to povezati sa tim padom i neće ti priznati garanciju. Zato dobro razmisi da li ti se to uopšte isplati.

                 

                Ovako:

                Uđi u Recovery mod odradi prvo wipe cache partition, onda uradi wipe data factory reset...

                • 5. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                  gagi

                  Neverovatno, ne mogu da uđem u recovery mode, ne mogu da pokrenem Podešavanja, a ako pokušam preko Android Device Manager-a da resetujem telefon, isto me vrati na error u Recovery mode.

                  • 6. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                    maxi

                    Da li ulaziš ovako u recovery mod?

                    Evo ovde sam ja pre otprilike dve godine napisao tutorijal možda ti pomogne: https://megasrbija.com/index.php?topic=45616.0

                    • 7. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                      gagi

                      Da. Pojavi se beo ekran, i piše:

                       

                      RESCUE MODE

                       

                      Attention!

                      Please update system again

                       

                      Update User Guide:

                      *link na EMUI sajt*

                       

                      *slika onog zelenog Android-a*

                       

                      Error!

                      Func NO : 10 (boot image)

                      Error NO : 1 (security verify failed!)

                       

                       

                      Isto se desi i kada pokušam da resetujem telefon preko Android Device Manager-a.

                       

                      U međuvremenu, izbrisao sam sve instalirane aplikacije, a Settings se preimenovao u com.android.settings.HWSettings i i dalje je nemoguće otvoriti tu sistemsku aplikaciju.

                      • 8. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                        maxi

                        Trebalo bi da odključaš bootloader i flash-uješ sistem. Samo ako to uradiš gubiš garanciju.

                        Ne znam stvarno šta bih ti preporučio. Sve je na tebi dalje....

                        Pozdrav

                        • 9. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                          hakunamatata

                          Da li si probao na ovaj način?

                          1. Isključiš telefon

                          2. Pritisneš volume up i Power  dok se ne pojavi logo i onda pustiš Power taster, a držiš Volume up dok se ne mojavi EMUI logo i opcije.

                          3. Kada se pojave recovery opcije, pustiš volume up.

                          4. Odabereš Wipe data / Factory reset. Do ove opcije dolaziš tako što pomeraš tastere za pojačavanje i smanjivanje zvuka, a selektuješ je pritskom na POWER taster.

                          • 10. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                            gagi

                            Da, rezultat je isti kao i u mom prethodnom postu.

                            • 11. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                              hakunamatata

                              Definitivno ga pošalji na servis. Dobićeš zamenski uređaj dok je tvoj na servisu..

                              • 12. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                                gagi

                                Jeste da nije baš "on-topic", ali uspeo sam da popravim telefon. Skinuo sam firmware sa zvaničnog Huawei sajta (srpske verzije), stavio folder dload (unutar koga je update.app) na memorijsku karticu, ugasio telefon i pokrenuo fastboot and recovery mode, i firmware je sam počeo da se instalira. Telefon je podešen, za sada nema problema. Srećom, nije bilo potrebno otključavanje bootloader-a niti root-ovanje.

                                 

                                Doduše ne znam da li sam ovim izgubio garanciju.

                                 

                                Hvala momci na pomoći.

                                1 od 1 smatraju da je ovo korisno
                                • 13. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                                  hakunamatata

                                  Dobro je da si rešio problem Ovde uglavnom dajemo prvo najjednostavnije savete jer nikad ne znaš kolika je tehnološka pismenost korisnika koji ima problem

                                  • 14. Re: Da li mi je garancija validna? (pročitajte ceo post)
                                    miodrag

                                    Drago mi je da si uspeo i nadam se da će rešenje potrajati, Ne bi trebalo da ovo što si uradio utiče na garanciju (ako si firmware skinuo sa Huawei sajta), ali pitanje garacije u tvom slučaju je ionako bilo diskutabilno zbog oštećenja ekrana.

                                     

                                    Evo i par objašnjenja da bi razumeo logiku:

                                     

                                    Zašto ovlašćeni servisi ne popravljaju telefone sa fizičkim oštećenjima?

                                    Da bi se telefon popravio treba da se otvori, što u velikom broju slučajeva podrazumeva i skidanje (oštećenog) ekrana. Da bi se ekran skinuo uglavnom je potrebno upotrebiti neku vrstu sile - vakuum presa, plastična poluga ili se greju, u zavisnosti od konstrukcije telefona. Kako ekran više nije jedna celina, već skup više manjih koje nešto drži na okupu, velika je verovatnoća da će se isti raspasti prilikom skidanja, ili malo deformisati, što znači da telefon nakon popravke neće moći da se sastavi ponovo. Dakle, prevelik je rizik i nijedan servis ne želi da ga preuzme na sebe, već insistira da se prvo poprave oštećenja.

                                     

                                    Zašto makar softver ne može da se upiše, kakve to veze ima sa oštećenim ekranom?

                                    Iako za upis softvera nije poterbno otvarati telefon, postoji mogućnost da nešto pođe po zlu i da telefon "zaglavi" u sred procesa instalacije novog softvera jer je problem ipak hardverske prirode. U situacijama kada telefon nema oštećenja ovo nije problem, jer je moguće otvoritit telefon i zameniti defektni deo, ali ako je telefon oštećen - vraćamo se na prethodnu situaciju. Iz ugla korisnika vraćanje ovakvog telefona bi izgledalo kao "Ja sam vam doneo telefon koji je malo bagovao, a i mi vraćate telefon koji uopšte ne radi...", i ne bi bilo šanse da se promeni taj stav.

                                     

                                    Problem mi se tek sada pojavio, a telefon mi je ispao i polomio se pre godinu dana i ništa mu nije falilo. Dakle, pad i oštećenje nema veze sa kvarom?

                                    Vrlo verovatno da ima. I ne samo taj pad, već i mnogo drugih koje obično ne zapamtimo jer nisu prouzrokovali direktna oštećenja na telefonu. Naime, svaki udarac je stres za telefon i može da utiče da se nešto "desi" u unutrašnjosti telefona. U kombinaciji sa drugim "neprimetnim" stresovima koje telefon doživljava tokom svakodnevnog korišćenja (promene temperature, vlažnosti okruženja, blaga uvijanja u džepu ili torbi i sl.) vremenom se i najsitnija oštećenja ili poremećaji šire, pa se kvar pokaže tek naknadno, u nekom trenutku. Dobro poređenje su sitna oštećenja na šoferšajbni automobila - vremenom se usled delovanja sponjih uticaja šire i na kraju završe kao ogromna linija.

                                     

                                    Elem, niko me nije pitao za sve ovo, ali kad smo već kod problematike - nije zgoreg znati kako funkcioniše logika "sa one druge strane"

                                    1 2 Prethodno Sledeće