8 odgovora Najnoviji odgovor dana 06.02.2018. 14.34 napisao/la je miodrag

    Usluge provajdera?

    lazarelastic

      11.1.2018 u specifikaciji pise usluge provajdera operator Telenor SRB destinacija*  zona-sve zone obracunato 1 960 dinara

      Nije mi nista jasno,sta je to.Nisam lik koji se peca na reklame i na sumnljive pozive i sms ove?

      Da li mogu od vas da dobijem odgovor ili moram do najblize poslovnice.

      Hvala

        • 1. Re: Usluge provajdera?
          hakunamatata

          Ćao, to može biti svašta nešto. Najbolje bi bilo da pišeš Katarina S u inbox da ti proveri..

          • 2. Re: Usluge provajdera?
            lazarelastic

            Ne mogu nikako da nađem inbox kada uđem na link koji si mi poslao?

             

            05.02.2018. 22.23, "hakunamatata" <

            telenor-admin@telenor-serbia-jive-x.hosted.jivesoftware.com> је написао/ла:

             

            Telenor ForUm <https://forum.telenor.rs/?et=watches.email.thread>

            Usluge provajdera?

             

            odgovoreno od strane Goran Jordović

            <https://forum.telenor.rs/people/hakunamatata?et=watches.email.thread> u *RAČUNI

            I UGOVORI* - Pogledaj celu diskusiju

            <https://forum.telenor.rs/message/11615?et=watches.email.thread#11615>

             

            • 3. Re: Usluge provajdera?
              pekacc2101

              Imam apsolutno isti problem.

              Jedino je kod mene peripetija jer sam student i u Bg-u, a majka(na koju se vodi ugovor) nije u istom gradu, pa ne mogu bez mamine lične karte ništa da uradim ovde.

              Tri puta je morala da ode do poslovnice da bi se smilovali da joj daju listing.

              Stoji neki servis 1310, neka poruka od 800 dinara (?). To meni nije stizalo, ne brišem inbox sms poruka tako da znam 100%, a u listingu stoji da jeste. Pre nego što je stigao račun, majka je bila do poslovnice i rekli su joj da pošaljem STOPSMS na 1310 i da će to da mi se stornira. Ja sam to uradila, međutim ništa se nije storniralo. Ne bude li neko izašao u susret, raskidamo ugovor, jer je ovo drugi put za 3 meseca da imaju ispad. I to smo 9 godina korisnici Telenora...sramota!

              • 4. Re: Usluge provajdera?
                hakunamatata

                Ćao Petra,

                Poruke koje su ti naplaćene su servisi koje je tvoj telefon verovatno pokrenuo u pozadini. Ovo se vrlo često dešava na android uređajima.

                Postoje 2 načina kako je moglo doći do ovoga.

                1. Sa Google Play-a ili sa nekog sajta je skinuta i instalirana maliciozna aplikacija koja u pozadini šalje poruke. Ti nemaš pojma da ona šalje te poruke, pa se iznenadiš kada ti stigne račun.
                2. Na nekom sajtu je ostavljen tvoj broj telefona – ovo ostavljaš kada hoćeš da skineš igricu, dodatak, da dobiješ rezultate za kladinocu

                Kako se rešiti ove napasti?

                1. Pošalješ STOP na broj sa koga ti stižu poruke i sačekaš par dana, proveriš stanje, vidiš da li je nastavljena naplata. (Može se desiti da ti naplate i tu STOP poruku, ali bolje jednom, nego XY puta)
                2. Hard reset telefona – briše sve podatke sa uređaja, uključujući i zaraženu aplikaciju. Pre ovog koraka, napraviti backup multimedie, kontakata (ako se ne sinhronizuju) itd.
                3. Ako ne uspe nijedna od pomenutih opcija i nastavi se naplata, odeš u najbližu poslovnicu svog operatera i tražiš zabranu četvorocifrenih brojeva. Ovo će definitivno rešiti problem, ali može napraviti novi. Ako blokiraš četvorocifrene broje, može se desiti da nećeš biti u mogućnosti da plaćaš parking SMS-om, da dobijaš izvode iz banke (ako koristi četvorocifrene brojeve) itd.

                Zaražene aplikacije su uglavnom igrice ili neke aplikacije koje deluju „kul“ a u pozadini prave gluposti.

                Zašto provajderi kao Telenor ne blokiraju sve ove brojeve? Zato što brojeve ne koristi samo jedan servis, već ih može koristiti više, od kojih su neki legitimni, kao što su recimo poruke koje dobijate od Planeta sporta, WinWin itd.

                1 od 2 smatraju da je ovo korisno
                • 5. Re: Usluge provajdera?
                  pekacc2101

                  Hvala puno na ovako detaljnom odgovoru,

                   

                  nisam korisnik androida, koristim iOS. Inače zaista nemam puno aplikacija, pored fejsa i vibera imam deezer i instagram za koje imam 10GB (koristim paket play+ 20). Ne idem u kladionicu niti download-ujem svakojaki softver.

                  Problem je u tome što meni zaista nije stizala poruka ni sa jednog 4-cifrenog broja, a u listingu stoji da mi je stigla početkom januara i da mi je ona naplaćena 800RSD. Poslala sam STOPSMS na 1310 po instrukciji Vašeg kolege u poslovnici u Kruševcu, poruka je dostavljena ali ništa nije stornirano (kako je on rekao da će biti).

                  • 6. Re: Usluge provajdera?
                    lazarelastic

                    U listingu pise da se to desilo u 19 40h.I kod mene se pojavljuje neka

                    poruka zavedena pod 1310 ,ali u 19 11h?

                    Za sada u februaru nemam taj trosak,ako se pojavi jos jedanput poslacu sms

                    STOP na 1310?

                    Petra koliko puta si dobila taj nepredvidjeni dodatak?

                     

                     

                    2018-02-06 16:53 GMT+01:00 pekacc2101 <

                    telenor-admin@telenor-serbia-jive-x.hosted.jivesoftware.com>:

                     

                    Telenor ForUm <https://forum.telenor.rs/?et=watches.email.thread>

                    Usluge provajdera?

                     

                    odgovoreno od strane Petra Radojković

                    <https://forum.telenor.rs/people/pekacc2101?et=watches.email.thread> u *RAČUNI

                    I UGOVORI* - Pogledaj celu diskusiju

                    <https://forum.telenor.rs/message/11642?et=watches.email.thread#11642>

                     

                    • 7. Re: Usluge provajdera?
                      lazarelastic

                      Izvini,sad sam procitao pazljivije.Dva puta su ti poslali u tri meseca

                       

                      2018-02-06 18:10 GMT+01:00 lazar jovanovic <lazarelastic@gmail.com>:

                       

                      U listingu pise da se to desilo u 19 40h.I kod mene se pojavljuje neka

                      poruka zavedena pod 1310 ,ali u 19 11h?

                      Za sada u februaru nemam taj trosak,ako se pojavi jos jedanput poslacu sms

                      STOP na 1310?

                      Petra koliko puta si dobila taj nepredvidjeni dodatak?

                       

                      >

                      2018-02-06 16:53 GMT+01:00 pekacc2101 <telenor-admin@telenor-serbia-

                      jive-x.hosted.jivesoftware.com>:

                       

                      >> Telenor ForUm <https://forum.telenor.rs/?et=watches.email.thread>

                      >> Usluge provajdera?

                      >>

                      >> odgovoreno od strane Petra Radojković

                      >> <https://forum.telenor.rs/people/pekacc2101?et=watches.email.thread> u *RAČUNI

                      >> I UGOVORI* - Pogledaj celu diskusiju

                      >> <https://forum.telenor.rs/message/11642?et=watches.email.thread#11642>

                      >>

                      • 8. Re: Usluge provajdera?
                        pekacc2101

                        Meni se to desilo samo u januaru. Inače mi stiže 1195 dinara račun, i onda odjednom bap, u aplikaciji Moj telenor piše 2100din. Da vidim šta je, jer ne mogu ništa da prekoračim (minuti i sms su mi neograničeni, a internet se blokira ako se potroši sve), ono piše: Ostale usluge-usluge provajdera: 960din.

                        Prvi put rekoše da pošaljem STOPSMS na 1310 i navodno će se stornirati. Drugi put rekoše isto, ako sam već uradila da ne brinemo kad stigne račun. Sad je stigao račun, rekoše da mora da se plati. I tek sad su izvukli listing.

                        Kod mene samo stoji jedna poruka 5.januara u 00:52 da mi je dostavljena od strane 1310 i naplaćena 800RSD. Pojma nemam o čemu se radi jer mi ništa nije stiglo. Inače nisam pretplaćena ni na jedan servis, čak ni za Planetu, Winwin i slično.

                         

                        Pre 3 meseca je bio problem druge prirode, stigao je račun 7000 na broj moje mame, i priznali su grešku i vratili novac, to je ok, ali ne znam što opet ovako nešto.

                        • 9. Re: Usluge provajdera?
                          miodrag

                          Da se nadovežem na Goranovo objašnjenje - ne mora da znači da su samo virusi ili aplikacije koje rade u pozadini.

                           

                          Generalno, VAS (Value Added Service) su poruke sa dodatnom vrednošću. Mobilni operater je tu samo posrednik, naplaćuje deo sa porukama i protokom nekih informacija, najčešće bez ulaženja u to šta je sadržaj informacija, a ovaj deo sa "dodatnom vrednošću" naplaćuje treće lice, tzv provajder, koji opet pruža usluge četvrtim licima. Korisnik na taj način praktično kroz telefonski račun ili sa prepaid računa plaća neku uslugu prvo operateru, koji to plaća provajderu koji realizuje uslugu ili to plaća dalje entitetu koji plaća uslugu.

                           

                          Na primer, guglajući pojam 1310 naišao sam na par servisa:

                           

                          - Plan ishrane za neku dijetu (link), gde pošalješ sms sadržine "FOR NDJ" na broj 1310 i, pretpostavljam, dobiješ uputstva kako da smršaš, i ta usluga ti se fakturiše kroz račun 900 dinara

                          - Dopuna kredita za oglašavanje nekretnina (link) - gde pošalješ poruku određene sintakse na 1310 i dopuniš svoj kredit na sajtu za određeni iznos, i možeš da postaviš oglase

                          - Dojave za kladionicu (link) - gde pošalješ poruku "100 DNE" na 1310 i dobiješ, pretpostavljam, neke dojave za "sigurice".

                           

                          Ovo su primeri usluga različitih firmi koje svoje usluge naplaćuju preko jednog provajdera čiji je broj 1310.

                           

                          Da li su ovo prevare? - Kako se uzme. Sa stanovišta mobilnog operatera - sistem vidi da je poruka određene sintakse poslata sa broja 06xxxxxx na broj xxxx, i da to treba da se naplati yyy dinara, i da se provajderu zzzz pošalje informacija da je transakcija realizovana i da je ispunjen uslov da se pruži zahtevana usluga. Baš zato mobilni operater i ne može preterano da zaštiti korisnika ovde, jer na osnovu ove sintakse ne može da zna da li je korisnik svesno ili nesvesno (ili u brzini, panici, usled manjka pažnje, kako god) inicirao slanje poruke. I ne može da zna da li se tom porukom plaćaju dojave, naručuje dijeta ili uplaćuje kredit za oglašavanje... A neki korisnici zaista svesno traže i koriste ove usluge, i plaćaju za njih.

                           

                          Sa strane provajdera i firmi koje pružaju usluge - zavisi od pristupa. Neki su "pošteni" i transparentni, pa jasno navedu cene i uslove. Neki to urade "na foru"; pa smanje slova, zature informaciju o ceni ili ubace element koji skreće pažnju sa cene (na primer crveni uzvičnik i upozorenje da se telefon pregrejao, posle čega se neki korisnici uspaniče i brzo klikću na ponuđeni izbor koji će ih "spasiti" od katastrofe).

                           

                          Suma sumarum, najbolja zaštita od ovakvih neželjenih troškova je edukacija, i dobro čitanje uslova korišćenja, a nadam se da sam ovim pojašnjenjem makar malo doprineo ovom cilju.

                           

                          Dodatak: na sajtu Telenora (link) imate dobro objašnjenje premium servisa, pa pogledajte.

                           

                          Pozdrav!

                          Miodrag

                          1 od 1 smatraju da je ovo korisno