7 odgovora Najnoviji odgovor dana 30.07.2018. 08.37 napisao/la je aleksandarbrkovic

    Telenoru zabranjeno naplaćivanje penala? Laž ili istina?

    raša

      Zdravo ekipo

      Ne znam da li čitate informer  (bolje nemojte) ali taj "medij" je objavio vest pod nazivom " TELENORU I VIPU zabranjeno naplaćivanje kazni za raskid ugovora!"

       

      Kako sam jedan od urednika IT bloga mnogo korisnika nam piše upravo iz radoznalosti da li je ta vest istinita. Zanima me da li neko iz Telenora može da mi da neku informaciju jer kaliko ja znam u ugovoru pod članom  11 jasno piše da je korisnik u obavezi da isplati penale prilikom raskidanje ugovorne obaveze pre isteka iste.

       

      Inače tekst u celosti je dostupan je ovde

        • 1. Re: Telenoru zabranjeno naplaćivanje penala? Laž ili istina?
          katarina.s

          Zdravo, poslovanje Telenora usklađeno je sa zakonima Republike Srbije. Informaciju o prevremenom raskidu možeš proveriti i u okviru člana 11 Opštih uslova: https://www.telenor.rs/sr/o-telenoru/o-nama/podaci-o-kompaniji/opsti-uslovi

          1 od 2 smatraju da je ovo korisno
          • 2. Re: Telenoru zabranjeno naplaćivanje penala? Laž ili istina?
            aleksandarbrkovic

            Član 11 – Prevremeni raskid i izmena pretplatničkog ugovora

             

            Ukoliko pretplatnik raskine ili uzrokuje raskid pretplatničkog ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, pretplatnik se obavezuje da Telenoru isplati naknadu štete zbog prevremenog raskida ugovora. Naknada štete iz prethodnog stava utvrđuje se u iznosu koji odgovara zbiru svih preostalih mesečnih pretplata počev od raskida pretplatničkog ugovora do isteka inicijalno ugovorenog obaveznog trajanja pretplatničkog odnosa za izabrani tarifni paket.

             

            Pretplatnik ima pravo da u toku trajanja pretplatničkog ugovora podnese zahtev za izmenu ugovorenih uslova (promena tarifnog paketa, izmena vremena trajanja ugovora uključujući i prelazak na ugovor na neodređeno vreme i dr.). Telenor zadržava pravo da, za slučaj Izmena iz prethodnog stava, od pretplatnika potražuje naknadu za promenu uslova koju utvrđuje Telenor u svakom pojedinačnom slučaju.

            • 3. Re: Telenoru zabranjeno naplaćivanje penala? Laž ili istina?
              pecanac.darko

              Zvanično saopštenje kompanije Telenor Srbija


              Ако је ово заиста званично саопштење ТЕЛЕНОРа, онда је вест истинита!

              • 4. Re: Telenoru zabranjeno naplaćivanje penala? Laž ili istina?
                miki_serbia23

                Novi opšti uslovi koji stupaju na snagu 17.8.2018. godine:

                Opšti uslovi

                 

                Član 11:

                Pretplatnik ima pravo da jednostrano raskine pretplatnički ugovor pre isteka perioda na koji je zaključen, uz obavezu da Telenoru isplati naknadu štete zbog prevremenog raskida ugovora.

                 

                Naknada štete, za pretplatnika koji je fizičko lice, utvrđuje se u iznosu:

                - koji odgovara zbiru svih neizmirenih/dospelih dugovanja i preostalih mesečnih pretplata počev od raskida pretplatničkog ugovora do isteka inicijalno ugovorenog obaveznog trajanja pretplatničkog odnosa za izabrani tarifni paket, ili

                - razlike između pune cene usluge i popusta/pogodnosti koje su ostvarene kroz ugovornu obavezu kao i pun iznos maloprodajne cene uređaja po cenovniku Telenora važećem u vreme zaključenja ugovora, ukoliko je pretplatnik fizičko lice uz uslugu kupio i uređaj, po izboru pretplatnika.

                • 5. Re: Telenoru zabranjeno naplaćivanje penala? Laž ili istina?
                  aleksandarbrkovic

                  Koliko shvatam, korisnik opet mora da isplati celokupan iznos do kraja ugovorne obaveze

                   

                  -"počev od raskida pretplatničkog ugovora do isteka inicijalno ugovorenog obaveznog trajanja pretplatničkog odnosa za izabrani tarifni paket".

                   

                   

                  • 6. Re: Telenoru zabranjeno naplaćivanje penala? Laž ili istina?
                    miki_serbia23

                    Pa onda ide "ili"

                     

                    - razlike između pune cene usluge i popusta/pogodnosti koje su ostvarene kroz ugovornu obavezu kao i pun iznos maloprodajne cene uređaja po cenovniku Telenora važećem u vreme zaključenja ugovora, ukoliko je pretplatnik fizičko lice uz uslugu kupio i uređaj, po izboru pretplatnika.

                     

                     

                    Korisnik ima pravo da bira šta mu više odgovara, ili da plati preostale pretplate, ili da plati razliku između pune cene usluge i popusta koji je ostvario uz potpisanu ugovornu obavezu.

                    • 7. Re: Telenoru zabranjeno naplaćivanje penala? Laž ili istina?
                      aleksandarbrkovic

                      Evo ovde sve lepo objašnjeno

                       

                      http://www.politika.rs/scc/clanak/407369/Penali-za-raskid-ugovora-bice-i-zakonom-zabranjeni

                       

                      Законом о електронским комуникацијама, који би у септембру требао да се нађе у скупштини, мобилним и кабловским оператерима као и интернет провајдерима биће забрањено да корисницима наплаћују пенале за превремени раскид уговора, изјавио је за „Политику”

                      Расим Љајић, министар трговине, туризма и телекомуникација.

                      Како је наш лист већ објавио, у последњој години ово министарство издало је више обавезујућих решења против телекомуникационих компанија и наложило им да промене дугогодишњу праксу која је кориснике доводила у неповољан положај.

                      – Овим уводимо европску праксу која не препознаје наплаћивање накнада за превремени раскид уговора. Желимо да ове измене унесемо и у нови закон који је влада већ усвојила како не бисмо више остављали простор за различита тумачења – истакао је Љајић.

                      Иако како сазнајемо већ постоје притисци оператера, у министарству тврде ће остати доследни у намери да корисници буду више заштићени у овој области.

                      Шта тачно ово решење значи за потрошаче? Досадашња пракса била је врло неповољна за кориснике. Рецимо, уколико је са оператером потписао уговор на 24 месеца, а због слабог квалитета услуге или из неког другог разлога жели да раскине уговор после пет месеци, био је у обавези да у целости исплати преосталих 19 месеци као да је услугу и користио.

                      Правник Боривоје Ђорђевић, из лесковачког Удружења за заштиту потрошача Народни парламент, објашњава на примеру пакета једног од мобилних оператера како би сада требао да изгледа раскид уговора. Он сматра да би оператери сада морали да измене праксу и понуде корисницима две опције – наплату претплата до краја уговореног периода или наплату попуста које је корисник остварио до тренутка раскида уговора. Висина попуста који је корисник остварио може се прерачунати тако што се попуст на месечну претплату помножи бројем месеци у којима је услуга коришћена. Од ове две опције приликом раскида уговора биће примењена она која је повољнија по потрошача, односно она где је износ пенала које плаћа потрошач мањи.

                      Наводи и пример. Рецимо, ако је корисник са оператером потписали уговор за одређени пакет, са уговорном обавезом од 24 месеца, месечна услуга пакета коштаће га 500 динара. Исти тај пакет без уговорне обавезе коштао би га 700 динара месечно. Уколико после 10 месеци корисник одлучи да раскине уговор са оператером требало би да има две опције – да плати целокупан износ свих преосталих претплата до краја уговора, што износи 14 месеци помножено са 500 динара (7. 000 динара). Друга могућност је да измири разлику, односно износ попуста који је остварен током коришћења пакета, што износи 10 месеци помножено са 200 динара (2.000 динара).

                      – У овом случају, оператер треба да вам предочи оба обрачуна и омогући да изаберете онај који је повољнији. Уколико сте уз пакет одабрали и неки од уређаја за који сте остварили попуст, дужни сте да исплатите пуну цену уређаја приликом раскида уговора, односно разлику малопродајне цене у односу на цену уређаја са уговорном обавезом – наводи се у допису овог удружења и истиче да су иницирали доношење овог решења јер су пре три године Министарству трговине, туризма и телекомуникација поднели захтев за заштиту колективних интереса потрошача.